Fullmoon minnen i natten...

Detta är en tanke jag skrev förra veckan när jag var ute med hunden på natten.

Jag var precis ute med min vovve och gick "nattrundan" och märkte att det är fullmåne. Jag har aldrig tänkte på vad vackert det är förut. Det är lite magiskt, lite sagoligt, lite romantiskt, och mycket mys. Jag insåg att jag inte sett fullmånen sedan jag var på fullmoon party på koh pha-ngan i thailand. Där trodde jag att jag bara kom ihåg allt tråkiga saker som hände den kvällen. Men nu helt plötsligt fick jag massor med fina minnen. Jag kommer t o m ihåg hur det luktade. Det var en mycket fin och magiskt natt, som bara en varm natt i thailand kan vara.

Vissa påstår att fullmånen påverkar vårat beteende. Det är sant. Jag var trött och uttråkad när jag gick ut. Sen kom jag på mig själv att gå där i månljuset och bara le för mig själv.

Shit jag längtar tillbaks till thailand. Jag åker nog dig under regn perioden nästa gång. Jag vill uppleva den. Då kommer jag mest resa runt i norra thailand. Men det verkar som jag fått jobb på en farm i Buri ram. Får se vad som händer. Det är ju lite av en dröm att få jobb i thailand, särskilt på en djurfarm och sköta om bufflar. Då kommer jag få uppleva ett annorlunda thailad. Jag har ju avnjutit fullmånen på Haad rin, nu det är nog dags att avnjuta den på en lantlig farm i Buriram. =)

Jag har för många bollar i luften just nu känns det som, men jag gillar det. Jag är ju trots allt en eldsjäl =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0