Kärlek & Urkult

Sista natten på urkult så skulle jag vara vakt i djembetrums tältet. För ägarna skulle se bandet som började 00:30. Ville egentligen inte, men man kan ju inte säga nej till en vän heller. Här blir jag sittandes ensam i 1,5 timmar tänkte jag. Vi bommade igen tältet och alla försvann och jag insåg ganska fort att jag inte ville sitta inne i tältet utan gick ut.

Vem står inte där med världens leende och säger hej om inte Myff (numera charmtroll på eldsjäl). Vi satte oss ner på marken och rökte ingefära ciggaretter och pratade om allt och alla. Efter en liten stund kom även nattslända förbi och tyckte att vi hade det mycket mysigare vid Djembetältet. Vi gick in och satte oss och jag bjöd på cola nuts och efter ett tag tittade även Cikada och kaffe in. Kaffe spelade lite djembe för oss och då går alight förbi utanför. vi går ut och sätter oss allihop och pratar till konserten är slut och djembetältet återigen öppnas.

Vi hade blivit tipsad om en Reggae ragge dancehall fest på hotellet så vi gick sakta ditåt men det var tyvärr redan slut. Vi satte oss utanför ett thaikök för alight ville ha mat som vanligt och där blev vi sittande. Jag har träffat många underbara människor på urkult och varje kväll har varit jätte kul men den sista kvällen var något extra.
Tack alla ni som gjorde mig sällskap vid djembetältet istället för att gå på konsert med alla andra. Den natten var helt magisk, sen att alla vi hade inbrott i våra tält undertiden gör inget. Det var det värt. Jag var så glad djup inne i själen så jag glömde t o m bort att bli arg när jag fattade att vi blivit bestulna. Det är kärlek =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0