Camp Burn Yourself

Hej på er alla små lingontroll.
Nu har jag varit på CBY. Eftersom jag klistrade in bloggen levnadskonstnärer innan jag åkte så får ni läsa den också för den handlar om CBY förra året och då ser ni lite känslan man har i bröstet när man kommer hem. Jag har nog aldrig skrattat så här mycket, Kanske inte så mycket pga CBY men på grund av vännerna jag hängde med i deras tält utanför scenen. Jag har typ träningsvärk i magen. Jag har även fått lite grunder i thaimassage av Momo som kommer komma hit och lära ut mer av sina tekniker. Jag ska beställa lite mer böcker så snart CSN med mm har fått tummen ur. Återkommer till det senare.

Jag har varit på rytmik workshop och lär mig massor om musik takter och beatbox ficktrummor mm. Det var otroligt kul tack Eldskalle för att du gjorde det så bra. Sedan var jag även på djembe workshop och lärt mig spela djembe trummor. Nu är vi 3 st som kan djembe av Jönköpings eldsjälar. Fatta att det kommer bli röj på eldträffarna vid vätterstranden i fortsättningen. Jag missade massor med WS men jag är lika glad för det, för då var jag för trött och låg i chillen och drack Momo's underbara chai te. Momo och jag har samma intressen och livsfilosofier, han är jävligt down to earth den killen. Köpte hans bok som han precis släppt.

Svenska akademin uppträdde även Loke spelade lite. Det var helt otroligt bra. Men ett band var ju så dåliga att jag och Olle skrattade så vi grät där vi satt i tältet. På första parkett från scen. I slutet var det bara 7 pers kvar och det var bara jag och olle som skrek "en gång till, en gång till" fast samtidigt skrattade vi så att vi trillade ur brasse stolarna.
Jolly Bob kom ner och filosoferade med oss i tältet sista kvällen. Han berättade sina framtids planer och att han skulle flytta till thailand. Det ska jag också. Inte nu men snart. Om typ 3 år eller något.

Maten var jag lite missnöjd med. Men alla andra verkar ju varit skit nöjda med maten. Till saken hör att jag inte är kräsen det allra minsta, men jag tyckte verkligen inte om maten. och det var mycket bättre förra året. Då var varje måltid ett mästerverk.

Jag var inte med i eldbattlet. Det är liksom inte min grej. Jag är en tävlings människa i mycket men inte i poi, Det förstört hela grejen med min gycklar image. Jag gillar att showa och roa folk med eld men inte att tävla med andra likasinnade. Jag ser oss som en enda stor familj och bryr mig inte om vem som har plattast mage eller kan mest trixs.  Det är hur vi funkar ihop på bröllop mm jag bryr mig om, inte att försöka impa på mina vänner. Shit vad gammal jag låter nu hahaha. Jag lånade ut mina värsting Isis poi (feta flätade kevlar rep som är helt livsfarliga) Det brinner som fan rent ut sagt. Ficklampa battlade med dem och han vann. Skit man nästan själv antänder av de poien så mycket eld kommer det från dem. Nu har jag förlängt dem 15 cm och satt in kullagrade lekande som ger dem ett jävligt bra spinn. det blir en fet eldsvans på ca en meter när man svingar dem fram och tillbaks sakta, för det måste man göra, står man helt still som försvinner händerna i eldhavet.

Denna veckan måste jag plugga som fan. Jag ska ju till Urkult den 2:e augusti och sedan direkt ner till frankrike. Men nu kanske inget av det blir av. CSN har strulat till det igen. I kombination med skolan och vägledningscentrum antagligen. Personligen tror jag inte skolan ligger bakom med alla bara skyller på alla, men faktum är att bristen på info och kunskap på dessa statliga element har gjort att jag denna månade ingen blir utan pengar. pengarna jag skulle fått den 25 kom denna vecka 4 veckor försent och nu verkar det bli likadant igen. Hur fan jobbar de på statliga verk egentligen? Tänk om det skulle funka så på en fabrik. Den hade gått i konkurs direkt. Jag är för privatisering av alla statliga verk. Då slipper jag drabbas av problem för att alla lata jävlar inte vet ett skit om varken sitt jobb eller sina kollegors. Skulle man privatisera alla statliga verk så effektiviseras allt. Då får de jobba hårdare. man arbetar bort flaskhalsar, man har många, många möten för att sprida info och kunskap. Men gallrar bort alla lata surpuppor, Det skulle vara så skönt, tänk att kunna ringa CSN utan att behöva sitta i telefon kö hela dagen och sedan mötas av en trevlig ung tjej som gör allt för att man ska lägga på luren nöjd. Eller att man ska kunna ringa vägledningscentrum och att de säger att "vi löser detta åt dig för det är inte du som gjort fel utan någon annan". Men så fungerar det ju inte. Nej, nej, idag ringer man vägledningscentrum och man blir inte ens vidare kopplad utan du får någon annans nummer i samma byggnad som du får ringa upp själv. Man möts bara av en massa lönnfeta lata klimakterie monster som sitter och väntar på pensionen och ser alla ungdomar som lata bidragsfuskare som egentligen inte vill plugga utan bara vill störa dem i sina wienerbrödspauser. De vet inte ens vad deras kollegor gör och vem som har hand om vad.
   De vet inte vad som ska göras eller vem du ska prata med det enda de vet är att de minsann inte gjort något fel och att det är alla andra istället. Sedan om man kritiserar spridningen på info så lägger de på luren i örat. Det gör det när de inte har några argument. Med andra ord det gör de hela tiden. Tanterna på statliga verk skulle inte ens vinna en diskussion med ett par köksstolar.
   Miroi där jag läser har en intro kurs som man ska gå. Den är lite flippad, Behövs egentligen inte, Jag vill inte säga något dåligt om Miroi för det är alltid de som hjälper till i slutändan och löser allt. För de vill lösa problemen. Men saken är den att en intro kurs där man lär sig hur skolan och deras plattform funkar är inte alls lika viktig för studenten som en snabbkurs i argumentations tekniker. Det hade man haft jätte stor nytta av när du mitt under semestertid insett att någon gjort ett misstag innan hon stack på semester så du inte får några pengar förrän i mitten av augusti när sommaren är över och du skulle vara i frankrike på en segelbåt som du renoverat upp med dina vänner.

Privatisera statliga bolag och effektivisera. De som gillar sitt jobb kommer få valuta för det. De som inte gillar att jobba och är det riktiga parasiterna i samhället kommer få sparken eller omplaceras. ( det är dessa människor som är så omöjliga i telefon). Vi vanliga dödliga knegare och studenter kommer slippa att sätta oss in i hela deras arbetsuppgifter för att få våra pengar mm. de skulle lösa allt jätte effektivt för att det skulle finnas handlingsplaner för allt. Enda gången de är snabba är när de ska ha pengar av oss. Men när det är tvärt om så beter de sig som att man har hela madrassen full med pengar och lätt ska klara sig utan lön en hel sommar.

Enda gången de rapporterar att fel som har hänt som de inte vill ska hända igen är något annat statligt bolag gjort något fel de får sopa upp. Då minsann är det jätte viktigt att de ska rätta tillfelet en gång för alla.

Hur länga ska dessa mentala kalhyggen få fortsätta så här
Jag bara undrar.... 

Kommentarer
Postat av: Kerstin

haha klimakterie monster, det är mitt nya favvo ord! =)

2007-07-24 @ 22:39:55
URL: http://kerstinulusoy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0