Levnadskonstnärer

Idag åker jag iväg på C.B.Y eller "camp burn yourself" Nedan följer bloggen jag skrev efter förra årets C.B.Y

Jag har varit på Barnens ö från torsdag till måndag. Med Eldsjäl. C.B.Y som det så fint heter 200 Galningar som eldar hela nätterna. Massor med roliga lekar. Ninjaturneringar. Eldbattle. Ett mörktchillrum med soft musik och levande ljus med golvet täckt av madrasser. Där låg man och softade och drack te.

Vart man än vände sig stod det eldare. akrobater. jonglörer. Dansare. teaterfolk. Folkvise freaks, trummare. trollkonstnärer, partytricksmästare och t.o.m ninjor och övade inför sina kommande uppvisningar. så såg det ut dygnet runt.

På nätterna var det eldning på planen och vid vattnet. Vid vattnet var det även tecnofest på nätterna till solen gick upp. Alla djembe fanatiker samlades i chillen på kvällarna och spelade djembe så det dånade och sjöng ibland med till afrikanska folkvisor.

I chillen lästes även sagor och då var det svårt att hålla sig vaken. Inte för att det var tråkigt men det fanns väl en anledning till att man läser sagor för barn som ska sova. På C.B.Y är vi alla barn fortfarande fast vi är vuxna.

Många hade dreadlocks. Många var veganer. Många var klädda som en blandning av gycklare och hippies. Alla kramades. hela tiden. Alla var glada hela tiden. Jag har aldrig träffat så många underbara människor förr. Alla brinner för något. För sin hobby. Många har en konstnärlig ådra i sig. Många riktigt djupa människor som tänker ett steg längre än andra och som andra tycker verkar flummiga.

På C.B.Y är inget konstigt. Det är inte konstigt att åka iväg 5 km för att köpa såpbubblor så man kan testa och blåsa vita bubblor när man ligger och softar med vattenpipan på gräsmattan. Det är inte konstigt att som vuxen somna till barnsagor.Det är inte konstigt att det kommer in en helt fullkläd svart ninja i chillouten och börjar göra slag och sparkar i luften för att sedan försvinna lika fort som han kom. Det är inte konstigt att äta 10 Zoo klubbor om dagen. Det är inte konstigt att helt plötsligt få en jätte bamse kram av någon man inte känner oavsett kön. Det är inte konstigt att sova i varandras sängar fast dom är jätte små. Det är inte konstigt att på battlet så pratade den som "påade" alla battlare engelska och hade med sig en som översatte till franska fast alla var svenskar som var där.

Det är inte heller konstig att vuxna människor hoppar dubbelhopprep som brinner. Det är inte konstigt med att folk visar upp sina brännmärkende fått med stolthet. Det är inte konstigt att man itne behöver gömma sina saker för att dom inte ska bli stulna. Det är inte konstigt att ha ett cafe som är öppet dygnet runt med självbetjäning med en kastrull som man lägger pengar i utan att det försvinner något. Det är inte konstigt att leka barnlekar med varandra. Det är inte konstigt med femton människor som ligger sked med varandra och drar ner Vägg skynket i chillen som täcke. Det är inte konstigt att någon tycker dom är söta och bjuder alla på toast.

I andras ögon är det konstigt. Vi avviker från "vanliga" människor. De tycker vi är konstiga och det är vi. Vi är artister. vi är konstnärer. Det är bra att vara konstig. Jag tycker det är ett fint ord. Jag är en levnadskonstnär, men kalla mig gärna konstig, för mig är det samma sak. Jag går min egen väg. jag gör det som är kul. Jag uppskattar livet. Det ska fan ingen kunna ändra på. Jag hoppas att jag alltid kommer att vara konstig. Jag gillar konstiga människor.

Jag är lycklig.


Många bamsekramar till er alla underbara människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0