Jantelagen 2.0

Jantelagen i sverige håller tillbaka kreaktiva människor från att leva ut sina drömmar. Det är inte bra.
Du ska inte tro att du är något finns det alltid massa folk som tycker och tänker vid fika bord mm på arbetsplatser och dyl runt om i vårt avlånga land.

Men det håller på att förändras. Eller rättare sagt så håller jantelagen på att uppdateras. Den nya jante lagen kallas jantelagen 2.0 och funkar enligt följande. "Tro inte att någon annan är bättre än dig själv"
Om någon annan kan så kan du.

Det är många som kommenterat att jag slutat blogga och vill att jag börjar igen. Jag tänker börja igen senast i januari.

Men jag vill passa på att nämna en person som inspirerar mig och driver mig framåt. Jag ser honom som en förebild i hur man ska tänka och leva. Han heter Fredrik Härén och jobbar med att inspirerar människor runt om i världen han har dessutom varit årets talare 2 år i rad så hans föreläsningar är både underhållande och lärorika.
på youtube kan ni se hans föreläsning på kunskapens dag om består av 5 styck 10 minuters filmer
Sök på fredrik hären på youtube helt enkelt. Hans ord gick rakt in i mitt hjärta, rakt in i mitt sinne. Folk säger att jag har lätt för att sätta ord på vad de tycker och tänker. Fredrik Härén är en person som kan sätta ord på vad jag tycker och tänker.

På sr.se P1 så var han sommar pratare i somras och då kan ni ladda ner och lyssan på hans filosofier om jantelagen 2.0

Sköt om er bröder och systrar.....
Det är mänskligt att fela, men att lyckas då?
Insikt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Med risk för att låta upprepande, men jag älskar att läsa dina bloggar! har själv hamnat i döläge när det gäller att skriva, har ingen bra skrivperiod just nu, men jag älskar att läsa det du skriver! Fortsätt!! =)

2008-08-24 @ 17:16:04
URL: http://carstoned.blogg.se/
Postat av: Adam

Sunt skrivet..

Håller med varenda ord..



Roligt att komma in och resa i dina tankar..

tack så mycket för färden

2008-09-10 @ 03:48:56
URL: http://marjavaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0