Kebabrullarnas mecka

En av de sista bloggarna innan jag 1 januari byter till
http://frillo.wordpress.com/
Den är nästan helt klar nu. Men gå gärna in och kommentera min gamla favorit inlägg som jag lagt upp där redan nu.


Nu är jag hemma i Stockholm igen. Kom hit igår kväll. Det var skönt att komma hem till Stockholm igen. Det är ju så folktomt i Jönköping så det känns som om tusen papegojor har dött typ. Jag är en stadsmänniska helt klart. Fast det gäller bara i Sverige. När jag tänker på att flytta till thailand så ska jag bo på landet.

Resan hem gick ganska bra. Min katt är lite åksjuk så jag stannar i bland så han får lite frisk luft. Igår stannade jag på ett öde ställe som heter tystberga. Det var verkligen helt knäpptyst och kolsvart där jag stod vid väg kanten. Man såg stjärnorna klarare än någonsin. Sen kom jag på att Tystberga betyder Silenthill. Ni vet ju hur mörkrädd jag kan vara och att vara på en plats som heter så går ju inte. Stackars lille Julle, det blev ingen lång rast för honom där.

Min jul varit bra. Har firat i både Fagerhult och Furusjö. Sov några nätter i Furusjö. Det är softish där. Ni som inte vet vad det är för ställen så kan jag tala om för er att det är 2 små byar utanför habo som ligger 2.5 km nordväst om Jönköping. Där bodde jag som ung i några år. Hatade Habo. Jävla bönder är vad de är. Åka epa och spela eddie medusa och dricka folk öl är typ intresse grupperna som finns. Att bo där var en mental istid för mig och jag grävde mer hela min ungdom i att dricka alldeles för mycket alkohol. När jag tänker tillbaks på den tiden fattar jag knappt att det var jag. Jag tror att de som kände mig då skulle bli ganska förvånad över att se hur jag är idag.

Jag föddes på österängen och flyttade till Råslätt när jag fyllde 6år gick årskurs 1-7 där. Kommer alltid se mig som en Jönköping bo. Flyttade tillbaks till JKPG när jag var 20år. Ett mycket klokt beslut. Jag ryckte in i lumpen fick nya vänner och började ett nytt liv.

Men allt var ju inte dumt med Habo. Tjejerna var ju snygga. Det är en del riktigt vackra kompisar jag har därifrån. Min första flickvän var ju från Habo också. Det var väl hon som fick mig att orka med livet där. Ibland brukar jag tänka på vad som hänt om jag inte träffat henne. Då hade jag nog varit död idag. Hon blev en oas i en annars ganska trist tillvaro. Sen har vi ju pizzeriorna i Habo. Jag brukar nämna att jag saknar kebabsåsen från JKPG. I Habo hade de rätt kebabsås också. Faktum är att Habo är ett mega litet samhälle med hela 3 pizzerior så att de får äran att klassas kebabrullarnas mecka istället för jönköping. De gör riktigt gott käk. Fast det var bättre förr på Vikingen som Pizzerian hette då. De slog alla Jönköpings Pizzerior med råge enligt mig.

Folk brukar skratta åt mig för att jag äter så mycket pizza kebab mm. Varje dag typ. Och det är ifrån Habo tiden. Testa deras mat så förstår ni.

Jag fick massa fina julklappar. De bästa var bla resa tur och retur till GBG i förstaklass med tåg. stanna där en natt och får dreadsen fixade på salongsafari. En fick jag ett jävligt fint bränolje krus eller vad det heter i form av yin och yang med buddha på och massa asiatiska tecken. Tack Ronja. Den var helt och hålla i min smak. Av min mamma fick jag bla 6 st böcker skrivna av Medium. Carolin Myss och Syliva Browne bla. Det var bara böcker om healing och att utveckla sitt sjättte sinne mm. Fick en bok med Dalai Lama också.

Som ni alla vet såär ju boken "Lycka - en handbok i konsten att leva" min bibel. Jag gillar hans possitiva tänkade. Ni som känner mig vet ju att fast mina bloggar är gnälliga på samhälle mm så är jag mycket possitiv som person och ser hela tiden lösningar där andra ser problem. Som med min sjukdom tex. När man läser om det så kanske man tror jag är deprimerad men det är jag inte. Jag är possitiv fast det är svårt ibland. När jag blir frisk vilket jag kommer bli så ska jag äntligen göra min min Buddha taturering. Den ska bli en symbol för den inrekampen och det possitiva tänkandet och allt stöd jag fått av mina vänner. Allt handlar om att tänka possitivt mina vänner. Då löser dig det mesta.



Hur går det med min sjukdom nu undrar ni kanske. Jo det går bra. Jag har trappat ner väldigt mycket på medicinen och ligger på underhållsdosen som är lägre en den ska vara pga att jag fick bieffekter. Nu finns risken att sjukdomen blommar upp igen pga av det. Men jag har kört på denna dosen sen den 16 dec och jag har knappt märkt av några symtom. Det är ögonen kanske men det går korrigera med ögondroppar med kortison om det bara skulle vara det som är problemet. Jag blivit av med agressiviten det mesta av det maniska beteendet. Det lilla maniska som finns kvar  sitter bara in någon timma efter jag tagit medicinen. Jag kan tänka klart igen. Tror jag. Det är svårt att säga men det känns som att jag är klart i huvudet. (om jag nu någonsin varit det) =) Jag tycker mig även kunna se att jag börjat få tillbaka lite pigment. Det är typ bara 3 av er som vetat om detta men jag började bli vit. Mina händer är vita och det spred sig upp på armarna. Så jag har samma färg på mina händer som mina svenska vänner. Men jag tycker mig ana en viss brun ton igen =) så sent som i måndags förra veckan var händerna kritvita.


Jag har festat mycket. Med Mika, Tove och Abby som vanligt. Men även hos Abbe och Suss. 2 st underbara vänner. Mycket vin prat och xbox. De har en fet jävla projektor istället för tv och det kommer jag också skaffa. Finns inget alternativ. Alla som köper platt tv är hjärtvättade tekniktorskar utan koll. Fast först blir det en iphone.

Idag ska jag fixa med datorn. Fixa det sista på nya bloggen.

http://frillo.wordpress.com/

Och kanske tanka upp lite bilder på facebook. Men framför altl ska jag läsa ikapp alla bloggar jag följer för har inte hunnit på flera dagar. Kan inte någon vänlig själ ringa anonymt och tipsa någon klinik att jag är internet beroende? Jag måste hitta mina rakhyvlar också. Har inte rakat mig sedan juldagen.. Ser ut som Bin Laden nu. Får väl ladda min rakapparat. Köp aldrig brauns rakapparter. Jag köpte den senaste för några år sedan med rengörningsstation mm. 2000:- kostade den då. Rakar shit dåligt. Fattar inte ens att de får säljas överhuvudtaget. Har använt den typ 10 ggr och det är för att jag glömt köpa hyvlar.

Måste gå. denna bloggen blev visst lite lång. Som alla andra typ.

Ha en bra dag allesammans

<a href="http://www.bloglovin.com/blogg/445823/frillo?claim=6a8rdy84bbt">Följ min blogg med bloglovin</a>

Kommentarer
Postat av: suss

Frillo, vi har både platt tv och projektor ju, fast tv-syns inte bakom duken=)

2008-12-29 @ 15:13:36
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: suss

Asså det gjorde han va, rolig han e.. Abbe o hifi går hand i hand..



Silent hill, det lät dööör mysigt. Där hade nog jag passat in=)suss på silent hill, du hör ju vad bra det låter=)

2008-12-29 @ 16:51:53
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: suss

Du och Abbe e nördar=)



Klart jag vet att det är en skräckfilm men jag tyckte att silent hill lät romantiskt=)

2008-12-29 @ 17:18:16
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: Frillo

Suss: Japp, fast ganska slappa och snygga nördar =)

2008-12-29 @ 17:22:57
URL: http://frillo.blogg.se/
Postat av: Evelina

Härligt att du mår bättre:)

Ilskan kommer ur röksuget:)

2008-12-29 @ 19:24:11
URL: http://ewsan.blogg.se/
Postat av: suss

Sa du snygga nördar, ohja jag har ju bilder på er som du kanske vill se på min blogg?=)

2008-12-29 @ 21:20:11
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: Kerstin

haha tack för dina kommentarer! =D Snaaaart börjar du din nya blogg, känns som en ny epok!! Spännande! =)

2008-12-30 @ 06:07:15
URL: http://carstoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0