Änligen helg

Har mycket att göra ihelgen. Ska plugga hela tiden. Ska tenta av franskan på tisdag i Kista. Ska kanske tenta av persondatorer i Södertälje på måndag. Finns det fler tentnings dator i stockholms område ska jag tenta av engelskan och programhanteringen också.

Varför så mycket pluggade på en gång undrar ni kanske?

Det är för att min medicin har gjort det nästan omöjligt för mig att plugga. Man blir manisk. får typ AD HD av den känns det som. Måste tenta av allt och skriva in mig på nya ämnen för  2009 och söka csn igen för blir jag sjukskriven så får jag itne ett öre annars. Jag får bli sjukskriven redan nu men det vill jag inte. Jag vill plugga.

Min medicin har gett men svåra sömnproblem. Ska ringa om det idag för mina sömnpiller funkar inte. Jag får det starkaste insomningstabletterna 7.5 mg Imovane. De funkar ju inte alls typ. Sover typ 20 minuter om jag tar 1 tablett som man ska göra och 1 timma om jag tar 2 sen vaknar jag mega pigg och kan inte sova förrän 5-6 på morgonen som vanligt.

Jag behöver sömntabletter så jag kan vända tillbaks dygnet  lite. Men det verkar som kortison tabletterna gör det omöjligt att somna för man blir mega pigg av dem fast jag bara tar halva dosen idag jämfört med för 2 månader sedan. Jag ställer klockan på 8 varje morgon och tar mina mediciner man sen somnar jag igen och sover länga fast jag  borde vara mega pigg. Sen kan jag inte somna på natten istället. Min tanke är att sömntabletter i några dagar kan vända denna trenden.

Fast i natt tog jag insomnings tabletterna vid 1:00 i kombination av en öl. Läste att de förstärkte varandras effekter. Sov faktiskt som en stock till klockan ringde kl 8:00 Tog mina mediciner i kombination med rosenrot för att bli ännu piggare. 9:30 gick jag upp klar vaken. Vet inte när det hände senast. Nu gäller det att hålla sig vaken och inte sova middag. Så kanske allt löser sig. Fast jag vågar inte chansa och dra ut på det mer. Ska fixa sömntabletter för det är farligt att blanda insomningstabletter med alkohol läste jag. Man blir psyko =) Fast det är jag ju redan =)

Sömntabletter är ingen bra sak men en bra lösning på mitt problem. Jag kommer ju bara äta dem i en vecka sen när jag vänttillbaka dygnet så räcker det med insomningstabletterna.

Måste till biblioteket och låna lite böcker om programmering. De kostar typ 500 st och jag behöver 9 st till skolan. Men de flesta fanns på biblioteket som tur var.

Eskil har tackat jag som gästbloggare. Han dyker nog upp här ganska snart. För att bli gästbloggare hos mig så måste man ha en egen blogg som man skriver i då och då. Man måste vara på samma linje som mig. Typ man skulle aldrig få blogga om att det är bra med dödsstraff i min blogg tex.. När man har en blogg kan man lägga den på sin blogg så kopierar jag den eller så mailar man över det man skrivit till mig. Jag sitter och håller på att fixa med 2 nya bloggar nu. Men kommer bara använda en av dem. Den jag gillar bäst. Denna bloggen avslutats efter nyår och jag kommer blogga på blogspot.com eller wordpress.com istället. Ni som är gästbloggare kommer att få mina inloggningsuppgifter så att ni kan skriva direkt i min nya blogg sen. Men detta gäller som sagt bara er med egenblogg och som är på samma mentala nivå som mig =)
Nedan följer en insikt i hur jag vill att min blogg ska vara. Det är detta jag och mina gästbloggare ska skriva om

En sak jag kommer börja med är Idolbloggar på fredagar. en kändis som ska hyllas

Jag ska ha en dag med bloggar med restips, resminnen, och resdrömmar. Detta kanske blir på lördagar

Sen ska jag ha en dag där man skriver om tex ett djur man är fashionerad av eller om egyptens pyramider mm mm Det blir nog en söndagsblogg

Min blogg ska ha en blandning av mitt vardagsliv ur en komisk synvinkel, och fakta om intressanta saker. Ska ha mycket mer bilder i nya bloggen. Nyhetshändelser som man behöver kommentera är alltid kul så länge man är arg när man skriver. Det samma gäller om man skriver om politik i min blogg. Då måste man såga någon och vara ironisk, sarkastisk och rolig, för i min blogg ska man gå fri från politisk propaganda och annan frireligös skit.

Shit vad tiden går. Har inte hunnit äta frukost än. Måste rusa snart.
Ha en trevlig helg allesammans och kom ihåg att om man inte luktar bränt dagen efter så har man inte haft roligt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0