Ghostbusters

Jag är rädd för spöken. Det var inte min vän fram tills idag. Spöken är scary. Fattar inte hur hon vågar vara hemma själv. Det har pågått en längre tid men nu har allt blivit mer intensivt. Hade tänkt att hälsa på henne och försöka få se fenomenet andar med egna ögon, men jag vet allvarligt talat inte om jag vågar längre.

Jag har ju inte gått min mediumkurs än så jag gör kanske bara mer skada än nytta. Jag är avundsjuk på henne på ett sätt. Samtidigt är jag glad för att det inte är jag som har de problemen hemma. Nu känns allt otäckt även i min lägenhet när jag lyssnat på  vad som hände henne idag. Och jag som har tvättstugan idag.
Fan också.

Varför finns det inte beväpnade ghostbustsers i alla tvättstugor. Fattar inte folk att det är där alla spöken bor? Tur att man inte har tvättmaskin i lägenheten. Då hade ju lägenheten blivit en "tvättstuga" och då sitter man där med skägget i brevlådan.

Men men, skämt åsido, när det spökar vågar man inte tala om det för någon för man är rädd att andra ska tro man är galen. Men man är inte det. Men man kommer bli om man inte får bort andarna. Särskilt när det inte låter en sova om nätterna. Man måste kunna känna sig trygg i sitt hem.

Snart får ni kanske se henne på "det okända" på tv4+ =)



Coz I'm a ghostbuster yes I am



-----------------------------------------------------------------------



Fick precis ett tips av en vän att alltid vara full när jag tvättar. Det borde funka. Han sa att spritlukten fräter bort andarna. Värt att testa tycker jag. Längtar redan till nästa tvätt tid vilket inte är vanligt. Kan se det framför mig hur man vaknar med ett leende på läpparna för att just idag är det tvätt dag och man kan börja bag in boxa redan på morgonen när man sorterar tvätten.

Frågan är vad grannarna tycker om det. Man vet ju hur det blir. Jag springer omkring i källaren och luktar sprit och drar kniv och svär åt alla som kommer ner, till jag slutligen somnar naken i fosterställlning i något hörn.

Sen när polisen kommer och ruskar liv i mig och frågar vad jag sysslar man så svara jag på klockren Jönköpings romani "Ja e en ghostbuster å så tjabon" Sen frågar jag "får jag bomma lite joning av dig" och sen blir det hotell gripen resten av dagen.

Fast man slipper ju alla andar. Det är ju bra.

Kommentarer
Postat av: Petra

iaf animalplanet är intressant.



föressten kom in på msn så får du se dennys tatuering (:

2008-11-11 @ 21:32:13
URL: http://xologiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0