Tvättstugans 10 budord

Idag har jag tvätt tid.
Fan vad trött jag blir. Inte på att tvätta. Det är ju mega smidigt. Tvättar hellre än att diska. Hatar att diska. Men alla grannar grisar ner så i tvättstugan. Det verkar som att jag är den enda som städer i tvättstugan efter att jag tvättat. Men som det ser ut nu får jag städa både före och efter jag tvättar.

Idag var det extremt dammigt på govlet. Tvättstugan är helt ny och fräsh och lätt att hålla ren. Men det fattar inte grannarna. En sak på dörren ner till källare hade gott sönder så att det inte gick att stänga. Så det var helt öppet ner till källaren det gillar jag inte. I tvättstugan har vi 2 extra stora maskiner så när man fyllt dem så är det som 4 vanliga maskiner tvätt. sen hänger man upp tvätten och laddar maskinerna igen. Så kommer in klädtjuv in vid rätt tillfälle har han 8 maskiner tvätt. Det blir ganska mycket pengar. Jag är ju "sponsrad" av Jack & Jones och har jävligt mycket dyra kläder. Mina jeans kostar mellan 600-1000:- och jag tvättar just nu 5 par. Så jag vill inte ha dörrarna på glänt. 

Men händig som man är så fixade jag dörren så nu går det att stänga igen.

Går in i tvättstugan som som sagt var jävligt skitig. Lägger in min tvätt i maskinerna och startar dem. Sen inser jag att den som tvättade innan mig inte tömt torkskåpet. Vilket innebär att jag inte kan låst till tvättstugan för då få inte han tag i sina saker. Shit samma. Jag lämnar det öppet de 45 minuterna det tar att tvätta en maskin. Det har man ju gjort så många gånger förr. Särskilt sista timmen när man inte använder maskinerna utan bara kör torktumlaren och torkskåpet så att grannen kan börja tvätta tidigare.

När jag kommer ner 45 minuter senare har grannen tömt torkskåpet. Men han har inte städat. Jag börjar sopa upp allt på golvet. och torka av maskinerna. Det tog ca 2 minuter. Fattar inte hur svårt det kan vara för vissa hålla snyggt. Undrar hur det ser ut hemma hos dessa människor. Antagligen som det gjorde hemma hos mig när jag var 18 och festade dygnet runt, men nu snackar vi om vuxna människor. 

Jag tömmer mina maskiner och laddar dem på nytt. Givetvis så har inte grannen gjort rent luddfiltret  i torktumlaren. Jag gör rent den och fyller den men upptäcker att den är trasig. Helvetes jävla shit. Inte idag. Det går inte torka tvätt i min lägenhet. Medicinerna gör att jag måste byta sängkläder 2 ggr i veckan för man svettar antibiotika som fan på natten så det luktar kemikalie fabrik i sängen annars fast jag duschar både morgon och kväll innan jag går och lägger mig. Det gör att jag har 8 maskiner tvätt att köra (16 vanliga. maskiner m a o) Ja, jag vet det är mycket som fan. Nästa tvätt tid blir det mycket igen för då ska jag tvätta alla täcken och kuddar.

Men som sagt. Jag är en händig kille och fixade torktumlaren också. Nu funkar den fan bättre än innan =P

Mina grannar som här tvätt tid efter mig vet inte att jag räddat deras dag/kväll genom att laga torktumlaren. Jag träffar massa snygga grannar i tvättstugan hela tiden, ska börja köra med det som raggnings replik. "Jag lagade torktumlaren så att du slipper hänga upp tvätten i lägenheten ikväll. Hör gärna av er när det går sönder nästa gång så ska jag försöka laga den" Det kanske är det nya. Ragga i tvättstugan. =) "Det är bara att söka mig på eniro och ringa om jag inte är hemma" Torktumlaren har ju gått sönder flera gånger så de kanske tycker att det  är bäst att ta mitt nummer direkt.

Fan men jag lagade ju torktumlare så bra att den inte kommer att gå sönder igen =(. Fast det kan man ju ordna lätt. Det är ju bara att kolla upp när de tvättar nästa gång och gå ner och ta sönder tumlaren. När hon sen en timma senare upptäcker detta och ringer på dörren så står man där helt iordning gjord och lagar mat och det doftar ju naturligtvis himmelskt. Hon kommer ju givetvis fråga om jag väntar besök och då svara jag, "Ja, jag gjorde men det blev sjuka och lämnade precis återbud. typiskt min otur, jag som kämpat med maten" HOn frågar om jag kan titta på torktumlaren lite snabbt och jag svarar ja, Och eftersom det är jag som tagit sönder maskinen så vet jag ju vart felet är. Hon ser mig som den händiga kille och blir glad. Jag frågar om hon vill ha mat för att jag inte kan äta allt själv. =)

Fan vad det är lätt att vara frillo ibland. Fast detta raggsättet påminner om alkemistens sätt han skulle impa på tjejer på. Genom att klippa får hahahahah. Fast det är ju inte händigheten som kommer få brudarna på fall om ni lyder detta tips. Det är ju samtalet vid matbordet och den goda maten som hon kommer bli impad av.

Fan nu blev det en Hitch blogg helt plötsligt.

Jag var ju arg på grannarna ju, nu ska jag sätta på dem istället? Jag får skylla på medicinen som vanligt. Det är så skönt att alltid ha något att skylla på =)

Men men. Följ tvättstugans 10 budord. Om ni inte kan dem så har jag tankat ner en video som är en parodi på chokladpralinen Fevens låt som heter just 10 budord: Håll tillgodo gott folk.






Nu ska jag ner och ha sex i tvättstugan. Någon som vill vara med?


"Tycker du sex är snuskigt?
Ja, fast bara om det görs på rätt sätt..."

Kommentarer
Postat av: suss

Nu skrev du sådär bra, att jag blir stolt över dig=)



2008-11-01 @ 16:55:12
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: suss

Åååh mina nerver när det gäller dig, ska du någonsin tycka likadant eller ska du trotsa så länge du går på din medicin;-) Hunden var ful, söt på sitt sätt men ändå ful.



Men din hund är iaf fin=)



Helgen har trallat på, din helg då?

2008-11-02 @ 16:49:29
URL: http://rocknroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0