Sexskämt och dåliga komiker

Fan vad jag hatar personer med sex humor

Sexskämt är ett bra exempel på dålig humor tycker jag.
Jag och en vän har pratat lite om det. Jag drar aldrig sexskämt. Jag tycker inte det är roligt. Det är alltid en speciell typ av människor som drar sexskämt. Det är killar (eller gubbar) som drar det för tjejer för att få dem generade. Eller är det för att de är enda sättet de kan få prata snusk med en tjej? Eller för att på ett lågt sätt komma in på sexsnack med en tjej för att se vad hon gillar? Jag vet inte, alla anledningar är lika töntiga.

Eller så är det bisexuella tjejer som har sex som största och enda intresse. Dessa personer pratar sex med allt och alla precis som att det vore det naturligaste som finns. Personer de precis träffat och sitter med i samma bil tex är inget undantag. Man får känslan att hela deras personlighet är uppbyggt på sex och att det är det de vill att andra ska veta om dem. Men det sorgliga är att om det enda man har att berätta om sig själv är att man en gång hittat ett one night stand på en fest som man satt på i garderoben så att alla på festen hörde så borde man inte skylta med det för att de andra tänker antagligen att man är den mest tråkiga människa de kommer träffa i sitt liv. Att prata om sitt sexliv för alla är inte coolt. Man vet ju trots allt inte vad de som sitter helt tysta har för erfarenheter. Det sitter kanske och tänker samma sak som mig " väx upp ta mig fan" Det roliga är när bs tjejer i 18 års åldern sitter och pratar med mig och mina vänner i min ålder (runt 30 år) som om de vore mer erfarna än oss. Hur tänker man då?

Och det chockar ingen med sexprat som Paulo Coelho sa. Ni sticker inte ut genom att prata sex. Prata istället om eran privata ekonomi om du vill chocka någon. Hur mycket tjänar ni? hur mycket skulder har ni? vad har ni för besparingar? Det hör man aldrig någon prata om. Men det är ju då man skulle sticka ut. Men min uppfattning är att de jag vet som alltid pratar om sex och drar sexskämt har dålig ekonomi. Alltså är de äkta losers, antagligen golddiggers. Inte för att alla golddiggers gillar sexskämt, kanske tvärt om. Men på något sätt är golddiggers billiga för att det kan väl bara vara sex en rik är ute efter om han faller för någon som gett upp att lyckas själv och bara satsar på att hitta någon annan som lyckats. Men vad ska man göra om man bara har begåvats med utseendet och ett frisläppt sinne? Antingen golddigger eller prostituerad. Så jag förstår varför golddiggers är just golddiggers.

Vissa som drar sexskämt menar egentligen allvar med vad de säger men de säger det som ett skämt för att se om tjejen är med på noterna och för att sen gå ett steg vidare. Folk som drar sexskämt är personer som skrattar åt sina egna skämt. Det är så typiskt dåliga komiker. De måste skratta själva för att visa att det var roligt så att de andra kan skratta med för att inte vara ohövliga. Fattar de inte att folk skrattar om det är roligt annars skrattar de inte. Måste man "tvinga" publiken att skratta så är man en dålig komiker.

Kollat Magnus Betnér t ex. Han är enligt mig Sveriges just nu roligaste komiker. (Ja det är sant. Björn Gustafsson är inte ens näst roligast) När Betnér skämtar så börjar publiken skratta så han måste vara tyst ett tag för att annars hinner publiken inte njuta av alla skämten För de skrattar så att de inte hör allt. Så det är typiskt roliga komiker att behöver bli tysta för en liten stund för att sedan gå igång och skämta igen. De har ganska lite tid att prata på scen så de måste avbryta publiken genom att börja prata fast de fortfarande skrattar genom att upprepa sig typ "   *publikskratt*    Men, men , men, men (här börjar publiken tystna) men visst håller ni med mig säger han tex och fortsätter.

Jämför det med tex David Batra. Jag gillar inte hans stå uppkomik men har inte sett honom på flera år. Kanske är han bra idag. Men han drar ett skämt och blir sedan tyst fast publiken inte börjat skratta. På så sätt tvingar han publiken att skratta för de vill ju inte vara en dålig publik. När de fejkar sitt skratt så avbryter han dem genom att börja prata precis innan han vet att de tänker sluta skratta iallafall.

En person som aldrig skrattar åt andras skämt är inga komiker. För de kan inte uppskatta komik enligt mig. För de tycker ju bara om sina egna skämt men inte andras. Kolla Clas Malmberg t ex. Han skrattar ju så att han ramlar ur stolen i TV så roligt tycker han det är med humor. Jag kan ju inte ta gift på hur Betnér är, han har ju sin sköna arga stil som är samhällskritisk och satirisk. Och ser lite så där lätt irriterad ut på scen. Men det är ju det som är roligt när han skämtar, Jag kan ju nästan lova att han skulle uppskatta när någon skämtar med honom. Han skulle säkerligen skratta så han ramlade ur tvsoffan i direktsändning om någon skämtade om honom.

Det är det som är humor. Har man bra humor så kan man inte bara dra egna vitsar. Man förstår det roliga i andras också. Jag skämtar ofta. Jag gillar att skämtsamt jävlas med folk. Och tycker det är jävligt roligt när någon jävlas med mig för då får man träna på att komma med snabba repliker mm. Jag anser mig vara bra på att dra historier och tala med folk. Jag har uppfattningen om att folk ser mig som en kille med humor. Men jag tycker inte sexskämt är roligt. Är det för att det inte finns roliga sexskämt eller för att det är dåliga komiker som drar dem? Jag tror på det sist nämnda. Visst måste det finnas roliga sexskämt. Problemet är att man hör dem aldrig. Men hör bara folks pinsamma försök att komma på dem.

Fan vad jag låter pryd idag. Det är jag inte kan jag säga. Jag gillar sex. Jag kan prata om sex. Jag blir inte äcklad av sex. Jag tar inte illa upp när jag hör folk som pratar sex. Men sexhumor är inte min grej. Men visst, om man flörtar lite med någon så kan ju en anspegling till sex vara välkommet. Och visst är det smickrande när någon på ett rumsrent sett sextrackar en som person lite. Det stärker ju bara självförtroendet. Men handen på hjärtat, hur många behärskar att dra sexskämt? Alla ni tjejer som läser denna bloggen. Vad tycker ni om sexskämt. Hur är killarna som drar dem. Tycker ni det är roligt eller skulle ni klara er lika bra utan sexskämten?

Jag satt och funderade lite på sexskämt som är roliga.Och visst finns dom. Skämtet nedan tycker jag är roligt. Kanske för att det ryktas om att historien är sann. Snacka om att killen i skämtet kan det där med humor i såfall =)




kaptenen började med sitt vanliga anrop i högtalarna till passagerarna: 

Välkomna ombord på flight 223 till Mallorca, resan beräknas ta... osv.

När han var färdig glömde han dock att stänga av mikrofonen. Han lutade sig tillbaka i stolen vände sig mot kollegan och sa: 
- Nu skulle det allt sitta fint med en kopp kaffe och en avsugning!

En av flygvärdinnorna som hörde detta, satte av i full fart längs mittgången för att säga till piloterna att stänga av mikrofonen. En av passagerarna som såg henne hasta fram i mittgången, ropade till henne: 

- GLÖM INTE KAFFET!!

 

 

Nu är det fredag igen. Det är alltid lika roligt fast jag är student på distans så det är ju lördag hela veckan för mig. Men folk blir så glada när det är helg och märks så tydligt. Är det någon som vill hitta på något med mig i helgen så är det bara att höra av sig

 

men kom ihåg

Jag dricker té....


Kommentarer
Postat av: suss

Kommer inte ihåg ett bra 6-skämt.. Dom e kassa helt enkelt men om jag kommer på ngn så hör jag av mig.



2008-11-21 @ 18:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0