Världen är galen

Hej på er små lingontroll

Som många av er vet så hatar jag sport.
I alla fall är det en image jag har målat upp. Fast det är inte riktigt sant, det är egentligen lagsporter som fotboll handboll hockey mm jag inte gillar. Fast fotbolls VM är jag askul och jag tycker Henke Zlatan och ronaldinho är jävligt bra som spelar snygg fotboll. Så det är kanske mest en image som sagt. Fast jag kan inte nämna några hockey spelare och jag vet inte vad Iceing (stavning?) är inte heller vet jag vad offside är. Därimot är jag ganska bra på att spela fotboll själv.

Jag gillar kampsporter som fan, fast kanske mest för att jag är så intresserad av asiatiska kulturer meditation och kroppskontroll. Jag har åkt mycket snowboard och älskar det, och vill åka till franska alperna någon gång. Fast då ska jag inte åka snowboard. Då tänkte jag att jag skulle börja med slalomskidor för första gången. Jag gillar friidrott också. Jag har varit ganska duktig på det när jag var yngre. Men i tonåren tog alkoholen över mitt liv och jag slängde bort många fina år av mitt liv bara på att festa varje dag. Något jag slutat med som ni vet.

Nu när jag är sjuk så drömmer jag om att kunna ge mig ut i naturen igen. Packa Kajaken och försvinna ut i morgon diset och lyssna på tystnaden. Jag drömmer om att träna upp min kropp till den nivån jag var på förr. Jag kommer göra det när jag blir frisk, om jag nu blir det.

Som jag sagt är det mina lungor, njurar, lever, lymfkörtlar och ögon som bråkar mest, men även huden och nervsystemet krånglar.

"When either the granulomas or fibrosis seriously affect the function of a vital organ—the lungs, heart, nervous system, liver, or kidneys, for example—sarcoidosis can be fatal. This occurs 5%-10% of the time. Some people are more at risk than others; no one knows why."

Det känns sådär kul att alla de vitala organen som den dödliga versionen av min sjukdom kan angripa har fått sig en smäll. Men nu får jag proffshjälp och medicinen får mig att må jätte bra. Fast nu börjar bieffekterna göra sig påminda men de är lindriga jämfört med hur sjukdomen fick mig att må och vad den gjorde mot min kropp.

Läs mer om min sjukdom på:
http://www.medicinenet.com/sarcoidosis/article.htm
Det är en intressant sjukdom för det verkar drabba afrikaner mer än andra. Alltså får jag ännu mer vatten på min kvarn när jag säger att det inte bara är hudfärgen som skiljer människor åt i olika länder.

Jag har inte tagit så bra hand om min kropp genom åren. När jag blir frisk blir det ändring på det. Detta var en väckarklocka. Men tro inte att jag ska bli någon sportfåne. Så galen är jag inte.

En vän jag har är en tvättäkta sportfåne. Det får man vara. Han sa till mig att läsa sportdelen i kvällstidningarna men jag vägrade. Men ha insisterade och började prata om en som heter Mats Ohlsson tror jag det var, på expressen. Han sa att han skrev om andra saker i samhället också och att han var riktigt roligt. Han sa att han trodde jag skulle gilla att läsa det han skrev. Detta var på den tiden när lillbush var och krigade i Irak. Mats Ohlson skrev om det i ungefär så här.

Man vet att världen är galen när
Den bästa golfspelaren är svart.
den bästa rapparen är vit.
Frankrinke anklagar usa för arrogans
Tyskland vägrar dra ut i krig
och Danmark skickar en ubåt till öknen

Nu kan jag lägga till en mening till det här som visar att allt håller på att förändras.

"Den bästa reggae artisten är tysk"

Då syftar jag som ni för står på Gentleman. Jag trodde fram till alldeles nyligen att det var en fullblods Jamaican med långa dreads. Snacka om att jag hade fel. Gentleman ska visst vara en mästare på live konserter också.

Är han den bästa reggae artisten? 
Avgör själva.





"It`s/This is not about class, colour or races,
let`s get around and see different places yeah,
put a smile on thus distant faces,
wipe away your sorrow with no traces"

Kommentarer
Postat av: Kerstin

JAG ÄLSKAR GENTLEMAN!

2008-09-21 @ 14:38:53
URL: http://carstoned.blogg.se/
Postat av: suss

Hahah, vad jag skrattade åt det Mats Ohlson skrev, den var ju bra=)



Kul att du har uppdaterat bloggen.

2008-09-21 @ 18:13:02
URL: http://rocknroses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0