Lördagsgodis

Hittade ett gammalt inlägg i en annan blogg.

Var törstig i morse av någon konstig anledning och hade inget att dricka hemma. Gick ner till VIP video som vanligt och köpte några Coca cola light.

Framför mig i kassakön stod en kille som var ca 4 år med en jätte stor godispåse i handen. Det leendet han hade på läpparna gick inte ta miste på. Det var lördag och det innebär mycket godis. Jag äter väldigt mycket godis, varje dag. det är inte så nyttigt. Man tycker inte det är lika gott heller som när man var liten. Man uppskattar inte godis på samma sätt som en fyraåring längre. Det är lite synd.

Förr så betöd lördagen lördagsgodis och man längtade till lördagen då man fick en stor påse men alla möjliga sorters godis i. Då satt man snäll på sitt rum och njöt. Fredagen var man jätte snäll och lydig för annars kanske man inte fick något godis på lördagen. Och hade man kommit så långt var det ju dumt att sumpa chansen dagen innan. Det fanns ett ställe som hade jätte billigt godis och man kunde fylla påsen helt full utan att föräldrarna blev arga. På bilresan dit var man så glad att satt man och sjung i baksätet.

Jag saknar känslan av att få lördagsgodis. Jag saknar känslan av att längta till lördagen. Jag är ju ett barn i så mycket annat men saknar just den glädjen ett barn känner. Man ska försöka bevara glädjen man har som barn. Man uppskattar de små sakerna i livet.

Jag har bestämt mig för att bara äta godis på lördagar. Kanske kommer känslan tillbaks då. Jag kan se det framför mig. Frillo står vid öppningsdags på VIP video och öser ner lakritsbåtar gelehallon och stora fruktfiskar mm i en påse. Det är bara jag och alla barn som står där. Det lyser i barnens ögon, det lyser i mina. Vi är glada. Det är lördag, veckans bästa dag.

Jag är ett barn...



Cibi condimentum est fames - Hungern är den bästa kryddan...

Kommentarer
Postat av: kajsa

upp foer loerdagsgodis! jag har letat efter dig overallt! det ar namligen sa att jag blev bestulen i paris :( och darmed har jag forlorat telefon och ditt SIM-kort. ar jatteledsen och sjalvklart koper jag ett nytt till dig. men det kan ju vara bra for dig att veta. mejla mig garna [email protected]. och sa ses vi! krams

2008-02-25 @ 21:05:25
Postat av: Vanja

HAhah du e juh bara för härlig vet du det!

Jag hänger på, ska oxå sjunka i ålder på lördagar, för det gottigas skull;)

2008-08-26 @ 09:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0