Guldkondomer och dålig tyska

Fan vad jag hatar mina insomningstabletter.
Den funkar ju för fan inte alls. Syftet är att man ska ta dem när man lägger sig och så blir man lugnt som en filbunke inom 30 minuter och somnar. De ska vara jätte starka och bara fungerar några timmar. Perfekt för de med insomningsproblem men som sen har lätt för att sova.

Yeah right!
Tog tabletten 04:00 inatt. Tänkte att nu jävlar är det ju bara 2 timmar kvar tills jag brukar somna typ. Tror ni jag somnade? Nej. Jag ligger bara och tänker en massa. Mina mediciner är nog starkare än man tror när man inte ens blir trött på 7.5mg Imovane kl 04:00. Dumma jävla inkompetenta läkare som skriver ut insomningstabletter när man egenligen måste ha sömntabletter för att inte vända på dygnet. Råkar man slumra till räcker det med att min hund Dino släpper sig så är man klarvaken igen.

Inte så konstigt egentligen. Han vaknar ju själv av sina fisar. Har ingen ventilation i lägenheten heller så det luktar ju som om tusen papegojor har dött här inne när han fiser. Undrar vad de har i hundmaten nuförtiden egentligen. Tänk vad rik jag blir om jag skulle kunna samla hans fisar på burk och sälja. Inte nog med att man skulle kunna hålla en burk Dino fisar under näsan på knockade boxare under en match så de vaknar till liv igen. Jag har känslan av att det t o m skulle väcka patienter som luggit i koma i 20 år. Fast de kommer nog dö i lungödem istället. (jag vet inte vad lungödem är men det låter helt klart som något man skulle kunna få av att andas in Dinos ångor för länge.)

Problemet med det hela är att man måste ju för fan måla om här hemma för att få den jälva lukten att släppa. Han lägger av riktiga tapetdräpare kan man säga. Men det struntar ju Dino i så klart. Han bara vaknar till med ett ryck och undrar "vad var det?" sen luktar han lite. och tänker, "oj det var ju bara jag" sen lägger han sig ner och somnar igen. Men jag då? Jag kan ju inte gärna gå ut på balkongen naken och hyperventilera varje natt heller. Vid minus grader krymper vissa delar på oss killar och mina grannar skulle tro att jag bara var en niggah wannabe.

På tal om det, Jag minns när jag backpackade i Thailand för något år sedan. Hängde med ett softish par från Göteborg och vi hade varit på rockbar och festat som fan i Patong vill jag minnas. Bredvid vårat hotell på Kata beach fanns det ett nattöppet 7eleven. Det var lite kö innan mig och jag behövde köpa något att dricka bla. Så jag ställde mig först i kön. Då vet man ju att det kommer bli ett jävla liv på de som väntar på sin tur. Så jag var tvungen att säga något snabbt. Bredvid kassa stod ett ställ med kondomer. Jag pekade på kondomerna och frågade "DO YOU HAVE THESE IN EXTRA SMALL???"

Alla i kön började skratta och även den manliga kassörskan. Men den kvinnliga kassörskan verkade inte förstå att jag skämtade. So hon började titta och läsa på alla och sa att hon inte trodde det skulle vara något problem för det var asiatiska kondomer och att jag var afrikan så borde jag uppfatta dem som extra small. Perfekt tyckte jag. Vilka är bäst då? frågade jag. Hon visste inte så jag bläddrade lite snabbt igenom till jag hittade Guldkondomer från Durex tror jag det var. "GOLDCONDOMS" skrek ju glatt ut, "I GONNA BE THE KING IN BED TONIGHT!!!" "fatta vad coolt" sa jag och visade alla att de hade guldkondomer med världens leende på läpparna och köpte några stycken och en dricka och gick sen. Alla stod och skrattade åt mig i kön. De undrade nog vad jag var för idiot. Jag undrade vad de var för idioter som inte genomskådat att jag bara trängde mig i kön =)

En perfekt kväll hade det varit. Kommer upp till rummet och tar fram kondomerna. Öppnar dem. Tror ni de var guldfärgade? Nej, givetvis inte. Hur fan kan man döpa kondomerna till Gold om de inte är guldfärgade. Jag som hade tänkt ta på den och springa runt naken i hotel foaljen och skrika " im a golden god, im a golden god" men aldrig får man ha riktigt kul. Egentligen borde jag kört om kring endast i förd den på motorcyklen men jag hade redan åkta fast en gång denna dagen. På huvudgatan i phuket utan hjälm, med skjuts utan hjälm, Full efter att han druckit flera redbulli baren jag kom ifrån. Äger inte något mc kort och hade varken id eller pass med mig. Fick pröjsa 300 baht (60kr) och skriva på ett papper med text på thai som jag inte fattade ett skit av på polisstationen. Sen var det bara att tuta och köra igen.

Men jag visste inte ens att man måste ha hjälm i phuket. Alla har visserligen det där man det hade man ju inte på de andra öarna jag bott på hela månaden. Den kan ju inte bara utgå ifrån att allt ska vara så självklart. En skylt som förklarar regler här och där skulle inte vara fel.

Som den gången i november förra året på teneriffa tex. Hur fan ska jag kunna veta att man inte får göra bomben från min balkong på andra våningen, rakt ner i hotellpoolen mitt i natten? Fanns inga skyltar om det. Men de på hotellet tyckte jag var dum och att alla andra fattade det. De hade ju inte druckit en flaska captain morgan med cola heller de tyska små kräken. Eller små och små. tror inte det  finns små tyskar. Alla är feta med utstående leverfläcker och baddräkter från 80 talet. De paxar solstolarna hela dagarna genom att lämna sina handdukar där hela natten. De stör jag mig på.

Ena natten nar jag kom hem låg de där som vanligt. Man blir ju irriterad för mindre. Nästa dag berättade grannarna att det ösregnat och att tyskarna tagit in sina handdukar. Perfekt tänkte jag och la mig vid poolen. Fast på något konstigt sätt visste jag att deras handukar låg i poolen Snacka om att vara elak superhjälte om nätterna. Men nästa morgon låg mina flip flops.(eller mina flaijps som jag kallar dem) i poolen. Då fick man bita sig i läppen för att inte berätta för dem att samhället visade klart och tydligt vad man tyckte om sådana som dem vid nurnbergsrättegångara. Som tur är min tyska kraftigt begränsad till 3 frasas och ursäkta stavningen. "eine grosse biere", "chaijse späckmöösen" som jag brukar skrika åt dryga tyskar med vet inte om det betyder något. och så passoppf, passoppf, ich spritzen ich spritzen. Den sista meningen vill man helst glömma. Förbjud tyska porrfilmer. Man vill inte se in en Hanz tomatröda ansikte som med sin späda bleka kropp ligga där med tubsockar och grimatisera och frustande skrika den meningen.

Nej de ska hålla sig till öl och korv, det funkar ju. Och bilar förstås. Det mycket med tyskland som är bra. Bara de slutar paxa våra solstolar.

Detta tog en timma att skriva. Tabletten gjorde nog sitt iallafall. Denna bloggen blev nog knarkad, Kommer inte ens ihog vad jag skrev om i början.

Den blev frillosofisk helt enkelt.

Nä nu är klockan 06:30 am och jag ska upp och ta min uppiggande medicin kl 8:00 sen halvsover man bara lite så är hela dagen förstörd som vanligt. allt pga att den ahvande sugga inte kan skriva ut sakerna jag behöver. ska ringa henne när jag vaknar tror jag.



Good night sweden where ever you are........

Kommentarer
Postat av: suss

Nu e du sådär bra igen=)

2008-12-11 @ 12:57:09
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: Evelina

Okej, en svår sjukdom att förstå tycker jag..hemskt att någon människa ska behöva gå igenom sånt här.. men det är skönt att du kommer bli bättre och att du kommer överleva!:) fast jag inte känner dig så blir man ledsen när man hör vissa saker, men samtidigt glad att du har fått bra besked!!:D

Kramkram

2008-12-11 @ 21:43:09
URL: http://ewsan.blogg.se/
Postat av: Petra

du knarkar mer än vad jag gjorde frillo ;)

samtidigt är de nog inte så kul och sitta och veta att man inte kommer få sova på ex antal timmar.

Du får väl gnälla lite på vården helt enkelt (:

2008-12-12 @ 08:19:07
URL: http://ologiskt.bloggspace.se/
Postat av: Evelina

Ja Per Gessle är min stora idol..

Nehe?? gick du fram och pratade med honom då?

Jag träffade honom förra året.. Då var han ganska sliten tycker jag, men toppentrevligt att prata med!=)



Kram

2008-12-12 @ 14:05:09
URL: http://ewsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0