Bloggsåpa - Att tjafsa på bloggar

Det är kul att blogga.
Jag läser väldigt mycket bloggar själv. Vissa läser jag för att de är roliga visa läser jag för att de är sorgliga, tycker det är kul att se hur andra tänker, om de tänker överhuvudtaget.

Ni som känner mig vet om min kärlek för att argumentera. Jag älskar att argumentera om saker. Särskilt i verkligenheten men på bloggar funkar det också. På internet är det nästan roligare att argumentera om saker ibland. För där finns ju även de som inte vågar argumentera på riktigt. De som är vana att säga emot sig själva och stammar vågar argumentera på bloggar för då kan de tänka lite mer innan de svarar och rådfråga någon, kolla upp fakta på nätet och dubbelkolla så de inte säger emot sig själva. Som ni förstår är det ju mycket roliga att argumentera med dessa och sedan vinna diskussionen för de har ju trots allt försökt att använda hjärnan men misslyckats.

 Ni som känner mig vet ju att jag brinner för att försvara andra som blir trackaserade. Det händer ibland att jag försvarar andra på nätet och det brukar bli vilda och riktigt intressanta diskussioner. Det finns så många blåsta människor med bloggar idag som inte inser att frasen "tala är silver med tiga är guld" är skrivet för dem och för dem endast.

Som ni vet skryter jag oftast om  min skills när det gäller att argumentera och gillra fällor. MIna intressen är ju bla retorik filosofi, psykologi och sociologi. Så det vore ju konstigt om jag inte gillade att argumentera.

Jag funderar på att dra igång en bloggsåpa mellan mig och en bloggare tills personen insett att den gett sig ut på djupt vatten. Det är en bloggare som bloggat om yttrandefrihet, säger elak saker om privatpersoner och ber dem att inte yttrycka sig om vissa saker och har en mycket annorlunda syn på vissa saker.

Finns det intresse bland mina läsare att följa denna "fighten". Syftet med fighten är ju att få personen att sluta trackassera andra genom att länka till dennes blogg här, så ni ser vad personen skiver och sedan lägga upp  mina argument på min blogg för att personen antagligen inte kommer godkänna dem på sin. Jag kommer ju även låta andra kommentera personens blogg i min blogg. Detta pågår tills personen slutar "bråka". 

Jag ska inte på något sett trackasera personen för det är ju det första personen kommer försöka anklaga mig för, för att få mig att inte skriva om det. Jag ska bara göra som personen själv gör, kommentara det som skrivs hennes blogg i min. Det är ju så hon gör i sin. Det som kommer skilja mig från henne är att jag itne kommer skriva onödigt elaka saker om henne som person som inte hör till diskussionen.

Ett annat syfte med bloggsåpan är just argumentations tekniker. Efter såpan är avslutad så ska jag sammanfatta alla argument och tekniker. Visa vad som var bra. vad som var dåligt, motsägningar. halmgubbar. försök att byta samtalsämnen och fokus mm mm.

Fast det bästa är ju syftet att jag ska få en person sluta säga elaka saker om andra i sin blogg.

Men man vet ju hur saker funkar. Blogg.se kommer börja tjafsa med mig. Kommer isåfall lägga upp det i min blogg också antagligen. Jag byter ju till blogspot eller wordpress snart. de bråkar inte där.

Men men. slutas det inte tjafsas i den bloggen och det är tilräckligt många här som vill se mig in action så kommer jag starta en bloggsåpa. Jag och mina gästbloggare kanske blir kändisar och får träffa Linda Rosing och Carola. Tänk vad glad Eskil skulle bli då =)

Nolltolerans mot trackasserier och personliga påhopp
Insikt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tror inte de kommer bli något av de. Eftersom personen ifråga är så mesig och har tagit bort de hon har skrivit. de är ju bara ett bevis på att man inte vågar stå för de man säger. Andlednigen kanske är för att hon inte hade så mkt mer att komma med.

Ganska patetiskt att ens dra ut på en sådan grej så länge om man inte ens kan stå för de man säger. Och att man inte ens kan kommentera henne längre. de också lite av ett bevis på feghet om man frågar mig.

2008-11-30 @ 18:52:21
URL: http://ologiskt.bloggspace.se/p/profil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0