Filmtips

Nu har jag pratat med en vän som läst boken " Låt den rätte komma in".  Boken och filmen är totallt annorlunda. Filmen är en vacker kärleksfilm och boken är en mörk rysare med bla pedofiler mm i. Se filmen innan ni läser boken är mitt tips till er. Annars brukar man ju säga tvärt om. Filmen är vacker. Så kan man absolut inte beskriva boken.

Andra favoritfilmer jag har är:
Parfymen. Den är vacker som fan. Jag såg filmen innan jag visste att boken fanns. Har inte läst boken än. Men jag älskar filmen. Jag älskar  hur den är filmad. Som en saga typ.

Good Will Hunting är min absoluta favvo film. Har sett den många gånger. Den är otroligt bra

Hotel Rwanda är ett mästerverk. Jag gråter inte till filmer men här var det nära. Den är hemsk men den är bra. Ingen kan se den filmen oberörd. Presidenten i den filmen dömdes till livstid kan man läsa i nyheterna i dag. När ni ser filmen förstår ni varför.

Det var de filmtipsen jag delar med mig för denna gången

Kommentarer
Postat av: suss

Good will hunting är en av mina favoriter också men Frillo du måste lägga till filmen "Into the wild", en av dom bästa filmerna jag sett.

2008-12-18 @ 16:07:14
URL: http://rocknroses.blogg.se/
Postat av: Evelina

Tack för alla filmtips!:)

Tack för kommentaren om bilden!:)

2008-12-18 @ 17:31:33
URL: http://ewsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0