Tänkvärda ord

"Kom ihåg, om du tycker en vän drar ur all energi ur dig 
och du innerst inne inte vill träffa henne/honom, så är det kanske inte din vän egentligen?"


Tänkvärda ord som jag snott från en annan blogg: http://ewsan.blogg.se/

Jag har tänkt på det i flera veckor. VIssa personer suger ur alla energi ur mig bara man tänker på allt det gör och säger. 1 Januari ska jag rensa upp lite och sluta umgås med dessa parasiter. Jag ska börja leva mer efter magkänslan. Men också analysera vad folk verkligen gör och inte bara lyssna på deras ord. Vissa personer pratar så bra om sig själva men vänder kappan efter vinden hela tiden. De är vettiga i början sedan blir de bara konstigare och konstigare. Och vissa tror man är värsta idioterna tills man lärt känna dem. Då inser man att de faktiskt har en hel del innanför pannbenet trots allt.

Vänskap är en färskvara och människor förändras. Jag ska bli mer vaksam på energier och magkänsla när jag umgås med folk. Man blir bara besviken annars.


Det är lätt att vara min vän, det är bara att sluta vara en idiot...

Kommentarer
Postat av: Petra

när man lärt känna folk irl så är dom oftast inte de samma som man tror att dom ska vara,man får en uppfattnigen av personen men sen visar de sig att vara helt fel.

De är sant de du skrev,man ska lita på sin magkänsla. de var delvis därför jag lämnade eldsjäl. Och för att dessa människor inte är min typ av vänner. Man får vänner men man kan förlora dom lika fort igen.

2008-12-13 @ 12:21:29
URL: http://ologiskt.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0