Thorax Kärlmottagning, Huddinge

I morgon är det dags för den första röntgen och undersökningen för att se om sjukdomen är  på väg tillbaka eller inte. Förra besöket på sjukhuset var bara för att kolla hur jag klarat allt psykiskt och lite info om min sjukdom och mina mediciner. Det gick ju sådär, läkaren tycker jag är alldeles för aggressiv så hon vågar inte låta mig fortsätta med den dosen medicin jag får nu, Så visar testen att sjukdomen går tillbaks så får jag dra ner på medicinen antagligen. Jag vet inte om jag får svaren i morgon som vanligt.

Det hade varit roligare att få åka till röntgen vid globen. Tjejen i receptionen är mycket snyggare där, de bjuder på godis också. Super trevliga är de, utom hon som sköter röntgen aparaten för hon tvingade mig att spotta ut godiset jag fått. Men jag fick nytt sen igen i receptionen. Jag antar att det bara är jag och alla under 3 år som uttrycker sin irritation över att inte få äta sitt godis.

Thorax avdelningen är inte lika rolig. Iofs så kallade de mig "charmiga killen med dreads" eller liknande sist men de är inte i samma klass på dem som på Globen. Plus att alla patienter på thorax verkar dödssjuka. Och sitter och hostar och sprider sjukdomar typ. Vågar inte ens bläddra i tidningarna i väntrummet och ändå har jag inte bacillskräck. Då kan ni tänka er. De finns en flaska ren sprit man ska tvätta händerna med före och efter undersökningen där. Det finns det inte på andra avdelningar. Det säger en hel del om vad det är för skumma sjukdomar på den avdelningen. Borde skaffa en sådan ansiktsmask som Michael Jackson har.

Om sjukdomen börjat gå tillbaks ska jag fira med att ha fest första helgen i dec tror jag. Kanske åka till Paris i Januari. Det var ju ett tag sedan nu. Eller bara köpa massa nya teknik prylar som jag kan ligga och lukta på hela dagen som vanligt. Framför allt ska jag fira med en helkväll på Bishops i Jkpg med gänget like the good old days. Men men får se hur det går.

Hur mår jag nuförtiden då?

Sådär. Har börjat bli lite sjuk igen. Men alla är ju sjuka så det är ju inget unikt.
Jag har yrsel ibland, även när jag ligger ner och försöker sova. Bröstsmärtor, skumma. känns som kramp i luftrören ibland. Smärtor i nedre delen av halsen, känns typ som kramp i strupen eller halsmusklerna. Svårt att säga exakt.
Jag är helt mega trött. hela tiden somnar typ 5-6 på morgonen och sover 8-9 timmar. sen är jag vaken ca 4 timmar sen somnar jag igen i minst 2 timmar. Efter det är jag helt mega trött resten av kvällen. Jag har jävligt svårt för att tänka också. tex 14x14 kan jag räkna ut i huvudet normalt, hyfsat snabbt dessutom. Men nu vet jag inte ens om jag skulla fixa det på 60 sekunder. Jag har gått upp till 84.3 kg nu och är helt uppblåst i ansiktet av allt vatten kroppen binder.

Jag dagdrömmer väldigt mycket just nu. Mer än jag brukar göra. Det är nog medicinen. Helt sjukt. Man tappar greppet om verkligheten känns det som. Fast det är skönt att dagdrömma. Det är ju om glada saker. Det hade ju varit värre om jag legat och tänkt på tråkiga saker hela dagarna. Och dessutom får ni ju alla knarkade bloggar av mig när jag dagdrömt om något sjukt. tänk om min läkare läst min blogg. Då hade jag nog fått helt andra mediciner och en sån där fin långärmad tröja med spännband på.

Hoppas det går bra i morgon. Det gör det nog.
Jag är ju trots allt världens bästa Frillo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0