SLASH - GODFATHER THEME

Nu är det fredag.
Regn och rusk ser jag utanför mitt fönster. Fast det gör inget. Ännu en anledning att sitta inne och kolla film. Jag har itne hunnit köpa nya vinterkängor. Mina gamla Get a Grip har gjort sitt. Det är trots allt 12 år sedan jag köpte dem. Jag slarvade lite med putsningen de senaste året. Så det sprack i lädret :(

Funderar starkt på att köpa ett par till likadana. Men jag måste köpa ett par riktiga trekking kängor också. Frågan är om jag någonsin kommer ta på mig mina get a grip efter det?

Men men, Nu är det fredag som sagt. Dags för en idol blogg till.
Denna gången blir det om Slash, den forne första gitarristen i Guns n Roses. 
Han har inte bara världens coolaste frisyr han kan faktiskt spela gitarr också.

Lyssna på denna låten, ett mästerverk. en sak är säker med Slash. Han levererar alltid.




Slash var mega populär i början på 90 talet. Det var i stort sett inne att ha honom som gitarrist på sin nya platta. Jag förstår dem som ville ha honom. Slash har ett jävligt skönt sound i sin Gibson les paul gitarr. Give in to me med Michael Jackson är en mycket softish låt där Slash satt soundet. Hittade inte den riktiga video så ni får hålla tillgodo med en Michael Jackson fan video när ni lyssar på den låten. Men det är inte fy skam det. Michael Jackson är kung han med.

Jag var och såg Michael Jackson på Eriksberg i Göteborg i Juni 1988. Då var jag endast 13 år gammal. Det var "Bad" turnen och jag blev helt såld. Jag tror Michael Jackson är oskyldig till anklagelserna mot honom. Det kommer komma en blogg om det så småningom jag lovar.









Ha en trevlig helg allesammans

Min helg blir nog lugn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0