Jag vill vara ett träd

Jag vill vara ett träd






Man måste förlåta sig själv
Jag tänker så
forgive and let go man
Alltså förlåt dig själv att du inte är bättre
Att detta är bra nog just nu, det räcker.
 För inuti kan vi flyga, till himlen
Öppna en dörr till ett skåp
och komma till andra sidan
Till ett annat land
Med fantasi, med kärlek,
med vänner

Människor är ju som ett träd
Växer som det vill
Komplext med grenar som spretar åt alla håll
Samtidigt
Ingen vet om hur det slutar.
Det bara växer en hit och en dit liksom

Vem vill vara ett rakt träd, helt symmetriskt?
Som är perfekt grammatiskt uträknat med siffror
Om men det är ju aldrig någon som ifrågasätter ett träd.
-Men öhh varför ser Du ut så?
Det går inte Så säger man ju inte till ett träd
Titta på träden vad stolta dom är
Starka, så där enormt personliga
Inget är det andra likt

Och nu låter det som om att jag röker hasch
När jag säger något så själv klart som
”-Tittaaa trädeeen!!!
Ohh wow fågel flyyyyyy!!!
Sprid ut dina vingaaaar, över ängarna!”

Men jag röker ingenting
Man behöver inte röka när man ser träden som växer fritt i skogen
Tur är när vi får växa som vi vill
Under en bar himmel
Och inte bli nersågade

Växa fritt som jag vill
Jag spretar åt alla håll
På en gång. Det känns bra.
Det önskar jag alla andra också
Jag önskar alla det


Det vill jag med mitt liv


//C E Häckner





Visst är han en härligt människa våran vän Häckner. Han var min stora förebild och idol när jag var yngre.
Han och Axl Rose =)






Guns 'n' Roses fo life ya!!





Har ni tur blir det en Axl Rose blogg inom kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0