Wanna play?

Idag gästbloggar min vän Tiee [ti:] igen.

Jag har precis varit och träffat henne på stan, hon är i Stockholm och sprider kärlek i helgen. Hon ska clown sminka mig i helgen så att jag kan ta bilder. Ska prova lite olika ansikts och kroppsmålningar också som jag ska ha när jag uppträder om vi hinner också. Det var många som gillade hennes tanke sist så här kommer hon med en tanke igen.
Lägger in en bild på henne när hon är sin Clownkaraktär Macadame. Visst är hon cool =)





Det är verkligen otroligt trist och tjatigt med alla dessa hopplösa människor som går ut på krogen varje helg för att hitta ett ragg. Varför kan man inte göra något annat?
Spela schack till exempel? ^^

Tänk dej om vi skulle spela schack istället för att flirta! Undrar just hur det skulle låta?

"Tänk va, hon är ute varenda kväll och spelar. Det är inte bra. Hur ska hon nånsin hitta en bra motståndare om hon spelar med så många olika hela tiden? Man måste ju inse att ingen spelar perfekt, så är det bara."

Eller mammornas kloka råd:
"Du får aldrig ge dej in för lätt. Tänk igenom varje drag du gör, och ge honom inga chanser att ta någonting värdefullt. Spela försiktigt och långsamt, och du gör det till ett gott parti.
Och framgför allt; skydda alltid din drottning!"

Eller kanske tjejer emellan:
"Det var sättet han flyttade sin springare som fick min puls att öka, och jag förstod med ens att jag var förlorad. Jag satsade allt, men han slog bort alla mina torn och hästar, och slutligen gav han mej den stora dödsstöten.
Jag blev alldeles matt!"

Är det inte roligt att se saker ur andra perspektiv? ^^,






Med den frågan avslutar hon sin tanke. Hon är välkommen att ventilera sina tankar i min blogg fler gånger. Hon ser annorlunda på livet än många andra. Fler borde se på livet ur hennes perspektiv.






"Jag tror på solen bakom molnen" 
//Tiee

Kommentarer
Postat av: Malin

Bilden där hon hänger uppochner...är det taget i skövde?!

2008-09-26 @ 17:01:55
Postat av: Tyll

Hej babe! Nu har jag äntligen hittat igen din blogg, tack vare Myff. :)

2008-09-27 @ 02:07:50
URL: http://tyllens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0